Noha a Minolta-QMS fúzió európai hivatalos debütálásának időpontját 2000. április 1-jében jelölték meg, egy cseppet sem a tréfálkozást szolgálja, hanem igen komoly piaci stratégiát takar.
A szaporodó vállalati fúziók sorából - a benne rejlő technológiai ígéret miatt - kiemelkedett az 1999 nyarán létrejött Minolta-QMS üzleti megállapodás. A színes és hálózati lézernyomtatók gyártására specializálódott amerikai QMS-akvizíció a többi közt lehetővé teszi, hogy a cégben többségi részesedést szerzett Minolta teljesen új, átfogó termékskálával jelenjen meg az európai piacon. A Minolta-QMS duó a nyomtatóüzletág európai piacából kíván minél nagyobb szeletet kihasítani a Minolta hardver- és nyomtatógyártói tapasztalatai és a QMS szoftveres know-how-jára építve. A fúzió alapvetően a Minolta európai vállalati újrastrukturálását, valamint egy páneurópai szolgáltatási szemlélet megvalósítását jelenti. Ennek az együttműködésnek az eredményét jelzi a korábbinál szélesebb - az elsősorban a nagyvállalati környezeteknek szánt - printerválaszték, valamint a lézernyomtatók megnövelt hálózati képessége. Az együttműködés eredményei természetesen jelentkeznek a hagyományos vásárlói körnek kínált termékskálán is.
További előnyként jelentkezik az a tény is, hogy az árurendelést internetes alapra helyezik, ugyanakkor a cég logisztikai láncolatát is radikálisan átformálják. A Minolta páneurópai logisztikai hálózatát SAP technológia segíti, és a Minolta-QMS termékek az így létrejött "virtuális hálózat" segítségével jutnak el a végfelhasználókhoz. A Minolta-QMS szövetség ugyanakkor jól mutatja a Minoltának azt a szándékát, hogy a cég a hardvergyártástól egyre inkább az integrált digitális megoldások irányába mozduljon el.