A Microsoft a szolgáltatás fokozatos leépítése után most bejelentette, hogy véglegesen megszünteti a YouTube mintájára létrehozott videómegosztó portálját, a Soapbox-ot.
A teljes bezárásra augusztus 31-ével kerül sor, azonban a portál már július 29-e után nem fogad új videó-feltöltéseket. Erik Jorgensen alelnök szerint a lépésre azért kerül sor, mert az ilyen típusú oldalak fenntartása túl drága az üzemeltető számára, ugyanakkor a költségeket egyáltalán nem fedezik az oldalhoz tartozó reklámbevételek. A Google egyébként hasonló problémákkal küzd, ők ugyanis 2006-ban 1,65 milliárd dollárt fizettek a YouTube-ért, aminek a reklámeladási próbálkozások ellenére mindeddig valószínűleg csak a töredékét hozta be a portál.
A Soapbox egyébként kezdettől nem volt olyan népszerű, mint a YouTube, ami részben a Microsoft politikájának is köszönhető. A cég ugyanis kezdettől fogva ragaszkodott ahhoz, hogy az oldalra ne kerülhessenek föl szerzői jog által védett tartalmak, és keményen szűrte is ezeket. Emellett alig fél év után ideiglenesen be is zárták a Soapbox-ot, éppen ilyen, illetve biztonsági okokra hivatkozva, ugyanis speciális tartalomszűrőket helyeztek föl rá. Az újranyitás után aztán még kevésbé özönlöttek a felhasználók, így a bezárás ténye nem is olyan meglepő. A Soapbox-os videókat egyébként a Microsoft igény szerint visszajuttatja a feltöltőkhöz, illetve lehetőséget biztosít arra is, hogy feltöltsék őket az MSN Video oldalra.