A Google új funkcióval frissítette online levelezőjét, a regisztrált tagok fiókja mostantól automatikusan leiratkozik a nem kívánt elektronikus levelekről.
Szinte mindenki ismeri a problémát, elég, ha csupán egyszer figyelmetlenül bepipálunk egy rubrikát, és onnantól elárasztják postafiókunkat a reklámlevelek. A keresőóriás most megpróbál ennek véget vetni, és kifejlesztett egy a newsletter-ökkel szemben hatékonynak ígérkező megoldást. A hivatalos közlemény szerint az Unsubscribe Tool a spam-filter egyik kiegészítő eszköze, és a felhasználóknak csupán azután aktiválhatják a funkciót, hogy reklámlevélnek minősítettek egy üzenetet. Ha a regisztrált tagok a kiválasztott címről nem szeretnének több e-mailt kapni, akkor csupán meg kell nyomniuk a megjelenő gombot, és a rendszer automatikusan elvégzi a leiratkozást.
A Google felhívja a figyelmet arra, hogy az Unsubscribe Tool nem kezeli az összes levelezőlistát, ezért előfordulhat, hogy egyes e-mailek esetében az opció használata után is érkezik majd üzenet a feladótól.