A rendkívül népszerű közösségi mikroblog-szolgáltató lassan elérkezettnek látja az időt, hogy a reklámbevételek mellett fizetős szolgáltatások formájában is kamatoztassa ezt a sikert, így előzetes tájékoztatót kínál vállalatoknak a témában, Twitter 101 néven.
A Twitter 101 egyelőre csupán olyan weboldalak gyűjteménye, amelyek demonstrálják, milyen módokon használhatják üzleti vállalkozások saját hasznukra a mikroblog-szolgáltatást. Ehhez egy szöveges tájékoztató, illetve egy letölthető diavetítés is a segítségükre van, továbbá esettanulmányokat is olvashatnak a témában. Anamitra Banerji, a Twitter üzleti termékeiért felelős igazgatója a sajtónak úgy nyilatkozott, hogy amikor átkerült a céghez a Yahoo-tól, rögtön fizetős termékekkel szeretett volna előrukkolni. A későbbiekben azonban rájött, hogy a Twitter-en jelen lévő vállalatok nagy száma ellenére sok cég nem tudja pontosan, mi haszna lehet a megoldásból, ezért a szolgáltatások startja előtt igen fontos a megfelelő tájékoztatás.
Banerji szerint egyébként a cégek számára a Twitter elsődleges előnye a kapcsolatépítés, az egyes vállalatok munkájáról kibontakozó gyors véleménycsere, illetve a kérdések és új ötletek valósidejű megvitatásának lehetősége lehet. Emellett a kisvállalkozások számára külön hasznos lehet, hogy kockázatmenetesebben próbálhatnak ki új ötleteket a közösségi mikroblogon, mint a kinti életben. A Twitter 101 angol nyelvű tájékoztató portál itt érhető el.