A Times magazin hírül adta, hogy az Apple tisztességtelen praktikákkal próbálja rávenni az ügyfeleket az üzemhibás médialejátszókkal kapcsolatos problémák eltitkolására.
Legutóbb egy 11 éves brit kislány almás playere kapott lángra és robbant fel, miután bekapcsolta a készüléket. Az édesapának még volt annyi ideje, hogy kikapja a hirtelen izzani kezdő, különös hangokat kibocsájtó iPodot a gyermek kezéből, és elhajítsa. A készülék a felismerhetetlenségig összeégett, ha a kislány kezében maradt volna, akkor valószínűleg komoly kárt tett volna a robbanás a gyermekben. A felháborodott szülő a balesetet követően felvette a kapcsolatot a kereskedővel, és rövid idő múlva kapott egy levelet az Apple-től, amelyben a vállalat felajánlotta, hogy visszatéríti a médialejátszó árát, ennek fejében azonban a károsultaknak alá kellett volna írniuk egy titoktartási nyilatkoztatot, amely arra kötelezi őket, hogy nem hozzák nyilvánosságra az ügyet. Az ügyfél tisztességtelennek érezte az alkut, ezért a brit napilapokhoz fordult segítségért.
Időközben fény derült arra is, hogy összesen 15 hasonló esetet regisztráltak, melyekről vaskos jegyzőkönyv született. A fogyasztóvédők éles bírálattal illették az Apple-t annak tisztességtelen üzleti gyakorlata miatt. A számítógépgyártó nem kommentálta a hírt.