A Facebook közösségi portál felvásárolja a FriendFeed nevű netes szolgáltatást, amelynek segítségével a felhasználók egy oldalon oszthatják meg az összes közösségi oldalról származó aktivitásaikat.
Bret Taylor, a FriendFeed alapítója közölte, hogy a két szolgáltatás előbb-utóbb egybeolvad, azonban egyelőre még külön működnek - olvasható a Yahoo-n. Azt is hozzátette: nagy vonzerő volt számukra a Facebook 250 millió felhasználója és emiatt is döntöttek úgy, hogy csatlakoznak hozzá.
A FiendFeed szolgáltatás hasonló a nála sokkal népszerűbb Twitterhez, amit a Facebook 2008-ban félmillió dollárért akart felvásárolni.
A Facebook közleménye szerint a 12 fős kis kaliforniai cég ezentúl teljes egészében a Facebooknak dolgozik majd, illetve a FriendFeed négy alapítója: Taylor, Paul Buchheit, Jim Norris és Sanjeev Singh vezető pozícióba kerülnek majd a Facebook produkciós csapatában.
Egyelőre nem világos, hogy a Facebook pontosan mire akarja használni a FriendFeedet, amely adatokat szolgáltat olyan honlapokról, mint a Twitter, a Yelp tesztelő oldal, vagy a Flickr képmegosztó portál, bár valószínűsíthető, hogy ezzel szeretnének valós idejű információkkal szolgálni a felhasználóknak.
Chris Cox, a Facebook elnöke azt nyilatkozta, hogy már régóta dolgozik mindkét cég azon a problémán, hogyan lehetne a lehető leghatékonyabban kapcsolatba hozni az embereket különböző portálokon keresztül is.
"Egyetértünk abban, hogy a legfontosabb információ azoktól az emberektől jön, akiket fontosnak tartasz. Éppen ezért olyan technológiákat kell kidolgozni, amelyek ezeket a kapcsolatrendszereket erősítik."
Cox nem erősítette meg, hogy a Facebook integrálni szeretné-e a FriendFeed valós idejű keresőjét-e saját portáljukba, csak annyit tett hozzá, hogy ezen a technológián már ők is régóta dolgoznak, illetve nem beszélt az üzlet anyagi részéről sem.