Jövőbiztos beruházást, az Astra MX-ONE-t választotta a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) a kommunikációs rendszerének fejlesztéséhez. Aastra MX-ONE a számos költséghatékony funkciót (mobil mellék, egységes üzenetkezelő, illetve jelenlét-szolgáltatás) kínáló telefonrendszer könnyedén integrálható a meglévő intézményi IT környezetbe.
Az Aastra az elmúlt fél évben jelentős telekommunikációs fejlesztést hajtott végre a BME-n. Az Aastra tavaly vásárolta fel az Ericsson vállalati szolgáltatások üzletágát, amellyel a korszerűsítési tárgyalások is felgyorsultak az egyetemmel. Az akvizíciót követően az egyetem MD110 alközpontját az Aastra MX-ONE legújabb szoftverével frissítették annak érdekében, hogy biztosíthassák a kifogástalan rendelkezésre állást. Az MX-ONE telefonrendszerrel a felhasználók zökkenőmentesen haladhatnak a konvergált IP és mobil infrastruktúra felé, ugyanis a rendszer – az új szolgáltatások és funkciók megvalósításával – folyamatosan biztosítja számukra a változó körülményekhez történő alkalmazkodást.
Az MX-ONE egy rugalmas modulokból összeállítható rendszer, amely – az optimális beruházási feltételek és üzemeltetési költségek mellett – együtt növekszik a felhasználói igényekkel, és egyúttal megőrzi a hagyományos alközponti szolgáltatások hangminőségét és megbízhatóságát. A telefonrendszerben a felhasználók száma egyesével bővíthető az igényelt kapacitásig. Ráadásul a kedvező teljes beruházási-üzemeltetési költség is rendkívül vonzó az olyan állami költségvetésű intézmények számára, mint a BME.
Az egyetem az 1992-ben átadott MD110-es rendszerének frissítésénél is ezeket a szempontokat vette figyelembe. Az IP-alközpont által megvalósított beszéd- és adat-integráció egyszerűen menedzselhető, így könnyedén megoldhatóvá vált a mobil szolgáltatások kihasználása a vezetékes rendszerben. Az egyetemen jelenleg használt rendszer felhasználóinak száma közel 5000 mellék, a külső kapcsolatainak száma pedig, eléri az 1000 vonalat. A jelen szoftver változattal a lehetőség teljes mértékben adott a további bővülésre, hiszen az új konfigurációnak akár 50 000 felhasználója is lehet.
“Egyetemünk, az új rendszer jóvoltából optimálisan állíthatja össze kommunikációs rendszerét, így minden munkatársunk a feladatai elvégzéséhez szükséges legjobb alkalmazásokat veheti igénybe. Az MX-ONE rugalmas, modulokból összeállítható telefonrendszer szolgáltatásai és funkciói lehetővé teszik a mobil költségek kézben tartását, a telefonfunkciók bővítését a külsős kollégák számára, és a munkaállomások zökkenőmentes integrációját” – mondta Helybéli Zoltán, a BME Telekommunikációs és Informatikai Osztályának vezetője. Hozzátette: „Az új IP csomópont beillesztésének legnagyobb előnye számunkra az, hogy így az intézményünk a korábban kialakított VoIP rendszereit is magasabb technikai színvonalon csatlakoztathatja az új központhoz, amely a szolgáltatónak egyszerűbb díjszabást, a felhasználónak pedig jelentős költségcsökkenést biztosít.”
“A korszerű MX-ONE telefonrendszer, nagymértékű rugalmassága miatt, az MX-ONE telefonrendszer hosszútávon értékálló beruházást jelent a BME részére. Az MX-ONE alközpontot elsősorban intézményeknek, közepes és nagyméretű cégeknek ajánljuk, tekintve, hogy ez egy kivételes megbízhatóságú és rugalmasságú rendszer, amely egyesíti az IP és a mobil technológia előnyeit” – mondta Kolláth Gábor, az Aastra Magyarország képviselet vezetője.