A Rescuecom márkafüggetlen amerikai számítógépszerviz szerint az év második negyedévében az Asus és az Apple személyi számítógépei voltak a legmegbízhatóbbak.
Az eredményt 11 560 telefonos javítási kérelem alapján hirdették ki, figyelembe véve az adott vállalatok piaci részesedését. Ezek szerint a legkevesebb hívás az Asus és az Apple számítógépeivel kapcsolatban érkezett - mondta David Milman, a Rescuecom elnök-vezérigazgatója.
A tanulmánnyal egy időben jelent meg a michigani egyetem más szervezetekkel közösen összeállított vevőelégedettségi indexe, amely szerint a PC-k versenyében 85 ponttal szintén az Apple lett az első. A második helyezett Dell 75 pontot, míg a Hewlett-Packard, az Acer és a Gateway hármas szövetsége 74 pontot ért el.
A vásárlók olyan számítógépeket keresnek, amelyek csekély karbantartást igényelnek és jó terméktámogatással rendelkeznek - magyarázta Milman a Yahoo hírportálon olvasható beszámolóban.
A jó minőségű alkatrészeket forgalmazó gyártók általában magasabb értékeket kapnak, míg a rosszabb minőséget forgalmazó, csekély terméktámogatással rendelkező gépek tulajdonosai gyakrabban hívják a márkafüggetlen segélyvonalakat.
Az Asus a vizsgált palettán viszonylag új szereplő, és nagy hasznot húz abból a trendből, hogy egyre többen a kisebb tudású, de könnyebb és olcsóbb netbookokat választják.
A megbízhatósági adatok talán kicsit később, az alkatrészek öregedésével fognak majd változni - tette hozzá Milman.
A legjobb öt PC-forgalmazó közül folyamatosan az Apple biztosította a legmegbízhatóbb alkatrészeket és terméktámogatást. A cupertinói vállalat azonban a versenytársakhoz képest nagyobb hasznot könyvel el a hordozható és az asztali számítógépek piacán, és ezért megengedheti magának, hogy ügyfelei számára ingyenes terméktámogatást biztosítson.