A vállalat bejelentette, hogy a jövőben egy új rendszert vezet be, melynek segítségével az akár csak egy-egy sikeres videót feltöltők is pénzhez juthatnak.
A YouTube egyik régi problémája, hogy a Google által hatalmas összegért részben stratégiai befektetésként megvásárolt oldalt már lassan évek óta nem tudják termőre fordítani. Bár a videóportálról kiderült, hogy korántsem annyira veszteséges, mint gondolták, a cég határozottan a leggyakorlatiasabb reklámtechnikai problémákkal küzd. Miközben hatalmas a látogatottság, és naponta töménytelen ú videó kerül feltöltésre, a cég eddig nem volt képes épkézláb módon beépíteni a reklámokat rendszerébe. A legnagyobb problémát az amatőr videósok anyagai jelentik, és nem csak a reklám elhelyezésének mikéntje a kérdés. Ezek a sokszor rekordlátogatottságot elérő kis filmecskék nagyon sokfélék lehetnek, és a reklámozók nem nagyon vállalják be a teljesen kontrollálatlan tartalmak melletti megjelenést. Ezen változtat a YouTube új rendszere, mely egyben az amatőr videósoknak is kedvez.
Az elképzelés egyszerű, a kritériumoknak megfelelő videók feltöltői értesítést kapnak, sőt profiljukban is felhívják a figyelmet az új lehetőségre. Alapvető kitétel a nagy nézettség, de egyéb feltételeknek is meg kell felelni, amit a YouTube alkalmazottjai ellenőriznek. A pénzügyi modell részleteit még nem tették közzé, de az mindenképpen jó hír, hogy nem csak a rendszeresen hatalmas érdeklődést generáló csatornák jönnek szóba, hanem csupán egyetlen, de nagyon sikeres videó feltöltője is részesülhet a YouTube reklámbevételeiből.