A Magyar Telekom 2008-as évről szóló fenntarthatósági jelentése teljes mértékben megfelelt a nemzetközi irányelveknek, így a legmagasabb A+ minősítést érte el. A vállalat fenntarthatósági jelentése tavaly Magyarországon elsőként kapta meg a legmagasabb minősítést (A+), ami a Global Reporting Initiatives harmadik generációs irányelveinek (GRI G3) való teljes megfelelést jelenti.
A nemzetközi irányelveknek való minél magasabb fokú megfelelés biztosítja, hogy a vállalati tevékenységek minél átláthatóbbak és egymással összehasonlíthatók legyenek. Az A+ minősítésű beszámoló a vállalat profiljának bemutatásán túl szám szerint 49 kötelező, 23 távközlés specifikus és 15 kiegészítő indikátort jelent többnyire 4 évre visszamenő adatsor bemutatásával. A jelentés a Magyar Telekom Csoport macedón és montenegrói tagvállalataira is kiterjed.
A vállalat helyzetének és fejlődésének alaposabb megismerése érdekében a Magyar Telekom pénzügyi eredményei mellett környezeti és társadalmi teljesítményét is bemutatja az évente kiadásra kerülő fenntarthatósági jelentésében. A 2003 óta alkalmazott GRI G3 (Global Reporting Initiative - Globális Jelentéskészítési Irányelvek) követése biztosítja, hogy a vállalat összehasonlítható legyen a klasszikus pénzügyi mutatók mellett egyéb gazdasági, környezeti és társadalmi indikátorok mentén is.
A fenntarthatósági beszámoló egyben az átlátható vállalati működés egyik kulcseleme, mivel a legkülönbözőbb területeken mutatja a vállalat teljesítményét érdekelt felei, vagyis mindazok számára, akik valamilyen módon érintettek a vállalat működésében (ügyfelek, szállítók, civil szervezet, állami szervek, munkavállalók stb.). A Magyar Telekom 2006-ban, 2007-ben és 2008-ban is a legátláthatóbb vállalat lett Magyarországon az ARH (Accountability Rating Hungary - Elszámoltathatósági Rangsor) alapján.
A jelentés a Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági stratégiája mentén mutatja be a vállalat és ajánlati márkái - T-Home, T-Mobile, T-Systems - fenntarthatósági kezdeményezéseit a felelős vállalatirányítás és kockázatmenedzsment, ügyfélkapcsolatok, a társadalom kommunikációs lehetőségeinek erősítése, környezeti terhelés csökkentése, humán erőforrás menedzsment, valamint bizalom és hitelesség fenntartása témakörökben.