Sikeresnek tartja a T-Home márka bevezetése óta eltelt egy évet Winkler János, a Magyar Telekom Nyrt. lakossági ügyfelekért felelős vezérigazgató-helyettese, amit elsősorban az előfizetők számának növekedésével és a folyamatos fejlesztésekkel támasztott alá.
A tőzsdei gyorsjelentés szerint az társaság az idén, konszolidált társasági szinten, a tavalyival megegyezően, 107,9 milliárd forintot fordít beruházásokra, ebből az első félében 49,2 milliárdot költött el, amiből 15 milliárd jutott a lakossági szolgáltatásokra.
A szerdán Budapesten tartott sajtótájékoztatón Winkler János kifejtette: a televíziós, szélessávú internet és telefon szolgáltatást is nyújtó márka tovább folytatja optikai hálózatának kiépítését, ami háztartásonként átlagosan 50 ezer forintba kerül.
Hozzátette: ez a beruházás nagyon drága, de az előfizetőkig kiépített, a legkorszerűbb szolgáltatásokat is lehetővé tevő optikai hálózat, az FTTH (fiber-to-the-home) napjainkban már több mint 100 ezer háztartást ér el, amelyeknek a száma év végére 165 ezer lesz. A vállalat korábban az év végére 200 ezer háztartásba tervezte eljuttatni az FTTH-t. A válság azonban némileg visszavetette a fejlesztéseket.
Kifejtette: az optikát nagyon nehéz eladni, mivel lakásonként egy, vagy két versenytársa is van a Magyar Telekomnak. Az eladáshoz új "harcmodor" kell: gyakorlatilag személyesen kell meggyőzni az embereket a szolgáltatás nyújtotta előnyökről. A tervek szerint az év végéig 17 ezer FTTH-alapú előfizetője lesz a T-Home-nak. Hozzátette: Nyugat-Európában is 8-10 százalékos az előfizetői arány.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a múlt év novemberében bevezetett műholdas SAT TV-előfizetőinek száma mára elérte a 120 ezret, miközben az internetes IPTV-szolgáltatást is egyre többen vásárolják. A T-Home márka bevezetése utáni első hat hónapban az IPTV-előfizetők száma megduplázódott, s mára elérte a 50 ezret.
A kábelhálózaton nyújtott széles sávú internet pedig már 350 ezer háztartásban elérhető.
A vezérigazgató-helyettes úgy vélte, az emberek kezdenek rákapni az új szolgáltatásokra, ez pedig arra készteti a a Magyar Telekomot, hogy folytassa a fejlesztéseket.
Kifejtette: 6 számlázási rendszer fut a Magyar Telekomnál, amit mintegy két év alatt konszolidálnak, s akkor például az egy háztartásban lévő előfizetők egy számlán fizethetnek ki több szolgáltatást is.