A webkettes portálok töretlen népszerűségének köszönhetően egy újabb szolgáltatás, a barátok megvásárlásának a lehetősége ütötte fel a fejét az online marketing szakmában.
Az ausztráliai uSocial marketing tanácsadó szolgáltatáspalettájára felkerült a Facebookon való ismerőstoborzás is, a megrendelőnek ezer "barátért" 177 dollárt kell fizetnie. Leon Hill, az uSocial első embere elmondta, hogy elsősorban a cégeket szeretnék megszólítani az új szolgáltatással, ugyanis az utóbbi időben meglehetősen hatékony marketingmegoldásnak bizonyult a közösségi oldalakon való megjelenés. A marketingspecialista munkatársai elkezdik bejelölni a megadott kritériumok alapján a regisztrált tagokat, és addig küldik a barátkérőket, amíg össze nem gyűjtöttek ezer olyan személyt, aki elfogadta a megkeresést.
Az uSocial-t spamterjesztőnek titulálták egyesek, a cég azonban visszautasítja a rágalmakat mondván, hogy a spam egy kéretlenül kiküldött reklámlevél, az ő szolgáltatásuk pedig nem sorolható ebbe a kategóriába.