A vállalat rendszere európai fejlesztők segítségével készült, és jóval hatékonyabb a fotók és videók keresésekor, mint akár a Google, vagy a Yahoo megoldása.
A keresőpiac lassan egy évtizede a legdinamikusabban fejlődő piaci szegmensek közé tartozik. Az egyre növekvő számú online tartalmak pillanatok alatt elmerülnek az információk özönébe fulladva, és többé nem is kerülnek elő, ha csak nem siet segítségünkre egy keresőalkalmazás. A Google piaci dominanciáját több régi és új játékos is kezdi megtépázni, ám a cél általában tisztán üzleti jellegű, és a kapcsolódó reklámpiac megszerzésére irányul. Míg azonban a hagyományos keresések esetében már kielégítő teljesítményt nyújtanak a keresők, a fotók terén gyengén teljesítenek, a videók keresése során pedig drámaian eredménytelenek. Ennek oka, hogy a hagyományos szó alapú keresőalkalmazásokat terjesztették ki a multimédiás területekre, és nem igazi fotó- és videókeresőket alkalmaznak. Ezen a területen tehát van mit keresni egy új szereplőnek, ráadásul a felhasználók szolgálatában. Az új játékos meglepő módon az IBM, mely eddig nem nagyon szellőztette meg ilyen irányú terveit, ráadásul amerikai vállalat létére szokatlanul, európai fejlesztői segítséggel. A SAPIR kódnevű termék teljesen új megközelítést alkalmaz. Míg természetesen értékeli a képaláírásokat, a videók címét, a kommenteket, és a többi környezetben előforduló szöveges elemet, mégis teljesen más, igazi multimédiás megközelítésre épül. Vizsgálja például a színeket, a formákat, sőt a videók esetén a hangképet is. A demó oldal tanúsága szerint a működés még korántsem tökéletes, és az IBM még nem határozta meg, mikor látja el igazi márkanévvel, és vezeti be a piacra a SAPIR-t, ám csakis egy ilyen teljesen új megközelítés vezethet bárhová is a multimédiás keresések világában.