Az Adobe bejelentette, hogy 1,8 milliárd dollárért megvásárolja a gyors ütemben növekvő Omniture szoftvercéget, amely elsősorban vállalati szoftvereket és szolgáltatásokat forgalmaz.
Az Omniture legfontosabb terméke egy olyan alkalmazás, amely a weboldalak látogatóinak felhasználói szokásait elemzi. Számos internetes reklámügynökség és egyéb társaság használja ezt a szoftveralapú szolgáltatást, amely a Google-t és másokat megelőzve piacvezető a maga területén. Elemzők szerint ugyan a technológia beépítése az Adobe Creative Suite csomagba önmagában nem biztosíték arra, hogy a későbbiekben is jók lesznek az eladások, mindenesetre a lehetőség adott. A vétel segíthet az Adobe-nak kitörni jelenlegi szorult helyzetéből azáltal, hogy új területeken szélesíti termékpalettáját. A társaság hagyományos szoftvereinek, az Acrobat-nak és a Photoshop-nak a forgalma ugyanis a válság miatt jelentősen visszaesett, a felhasználók jelentős része egyszerűen kivár és inkább a régebbi verziókat használja tovább. Ennek hatására az Adobe forgalma a második negyedévben 21, a harmadikban pedig 35 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbi eredményekhez képest.
Az Adobe 24 százalékkal magasabb árat fizet az Omniture-ért, mint a papírok utolsó napi záró árfolyama. Az 1,8 milliárd dolláros felvásárlás a második legnagyobb értékű a cég történetében: 2005 végén 3,4 milliárdot fizettek a Macromedia-ért.