Az osztrák internetezők közel kétharmada látogatja a közösségi portálokat

MTI Sajtóadatbank, 2009. szeptember 19. 09:14

Ausztriában az internet-hozzáféréssel rendelkezők 59 százaléka látogat legalább egy közösségi portált - állapította meg egy felmérés.

Egyre inkább terjed Ausztriában az internetes kapcsolattartásnak ez a módja, de az aggodalmakkal ellentétben nem szorítja ki a többi érintkezési formát. Az osztrák internetezők nagy többsége tudatában van a közösségi portálok adatbiztonsági kockázatainak is - összegezte a marketmind piackutató intézet a Mobilcom Austria osztrák mobiltelefon-szolgáltató felkérésére készített tanulmányát.

A felmérésben részt vevők 39 százaléka mondta azt, hogy amióta valamelyik közösségi portál felhasználója, elektronikus leveleket is gyakrabban ír, és 32 százalékuk beszélget gyakrabban személyesen az ismerőseivel.

A közösségi portálok 59 százalékos elterjedtsége valamivel a nemzetközi átlag (64 százalék) alatt van, viszont az osztrákok gyakrabban látogatják ezeket a honlapokat. (Az internet-hozzáféréssel rendelkező háztartások aránya 70 százalék.)

Az osztrákok az átlagnál visszafogottabbak a barátok számát illetően, 70 ismerőst "jelölnek be", míg a nemzetközi átlag 120.

A legismertebb és legnépszerűbb Ausztriában a Facebook, ezt 63 százalék említette elsőként és 42 százalékuk használja legkevesebb hetente egyszer. A második legismertebb a MySpace (25 százalék), a harmadik a studiVZ nevű portál (23 százalék).

A portálok látogatóinak mintegy kétharmada találja hátrányosnak, hogy főnökük vagy éppen idegenek is láthatják az adataikat.