A legfrissebb statisztikai adatok szerint a második negyedévben is kevesebb maroktelefon fogyott az unióban, mint a tavalyi esztendő ugyanezen időszakában, ám az év első három hónapjához képest erős növekedés érezhető.
2009 első negyedéve jelentette az igazi mélypontot, ugyanis ekkor 14%-os mínuszt kellett elkönyvelnie az iparágnak, az április-júniusi időszakot azonban csupán 6%-os visszaeséssel zárta a szektor, számokban pedig ez 42 millió darabot jelent. Az utóbbi időben azonban egyre inkább eltolódik a felhasználók érdeklődése az okostelefonok felé, így történt ez a második negyedévben is, hiszen most 25%-kal több smartphone kelt el, mint egy évvel korábban. A márkák népszerűségi listáján is átalakulások mennek végbe, a Nokia részesedése 43%-ról 36%-ra esett vissza, míg a Samsung 29%-ot tudhat magáénak a korábbi 26 helyett, és az LG-nek is sikeres volt a marketing kampánya, ugyanis jelentős piaci bővüléssel büszkélkedhet,a koreai vállalat közel 12%-os szeletet hasított ki az európai mobilpiacból.
Az IDC szerint az év első fele igazi kihívást jelentett a gyártóknak, mivel a gazdasági válság rányomta bélyegét a szektorra. A piackutatók egész évre 10%-os visszaesését prognosztizálnak, piaci fellendülést pedig 2011-re jósolnak.