A nemrég még beolvadását vizionáló vállalat most rekord összegű kampányt indít saját nevének és imázsának erősítésére.
A Yahoo először az eredeti formájában, majd később részleges változatban sem működő Microsoft felvásárlás után került pszichésen nehéz helyzetbe. A jövőképet vesztett vállalat ezután végül egy hosszú távú reklámbevétel megosztáson alapuló megállapodást kötött a szoftveróriással, és most éppen ez okozza a gondot imázs szempontból. A Yahoo eredeti csillogása először akkor tört meg, amikor kerek-perec kijelentették, hogy feladják a harcot a feljövőben levő Google ellen a keresőpiacon. Mindezeket a gondokat szeretné egyetlen hatalmas, évekig tartó reklámkampánnyal megoldani a vállalat. A 100 millió dolláros rekord büdzsé az elemzők szerint több célt is szolgál. Egyrészt a cég nevét újra bedobná a köztudatba, és divatos márkát csinálna belőle a legifjabb internetező korosztály számára is, akiknek esetleg nincsenek személyes élményeik a vállalattal kapcsolatban. A másik cél azonban, ha kimondatlanul is, inkább befelé szól. Az új vezetésnek, melyet Carol Bartz neve fémjelez, elege lehet a Jerry Yang-féle nosztalgiából, a lecsúszott, örök második szerepből, és egy teljesen új lendületet, önképet szeretnének teremteni befelé is. Az önmagát újradefiniáló Yahoo a jövő héten indítja meg kampányát az Egyesült Államokban, majd nem sokkal később, októberben az Egyesült Királyságban. A központi elem a cég nevének ikonikus „Y” kezdőbetűje lesz, illetve az ezzel kapcsolatos szójátékok, rögtön a You-val kezdve.