Már hazánkban is működik az emberi arc elemzésére kifejlesztett szoftver. A megoldást kiskereskedelmi láncokban és marketing-, valamint hirdetésmérési célokra használják majd.
A szoftvert fejlesztő Intellio Kft. a megoldást a vásárlói viselkedés elemzése mellett a marketingkutatások megújítására és a még pontosabb célcsoport meghatározásra tervezte. Az arcelemző rendszer lehetőséget ad csoportok célzott elérésére, egy adott területen folyamatosan áthaladó tömeg vizsgálatára és a reklámok célzottabb eljuttatására a fogyasztókhoz. A hirdetések mérése mellett a rendszer piackutatási célokra is felhasználható.
„Az arcfelismerő szoftvert először az Intellio kiskereskedelmi marketing megoldás részeként emberszámlálásra fejlesztettük ki kiskereskedelmi üzletek és bevásárló központok számára” – mondta Princz Adorján, az Intellio technológiáért felelős ügyvezető igazgatója. „Az emberszámlálást követően fokozatosan haladtunk a kor és a nem egyre pontosabb meghatározása felé. Kiderült, hogy a szolgáltatás ekkor már régen túlmutatott eredeti szerepén. Korábbi funkcióján túl lehetővé teszi a vásárlási szokások feltérképezését és a hirdetések nézettségének mérését, ráadásul akár nem és kor szerint szegmentálva” – tette hozzá. A Kiskereskedelmi Marketing Megoldás az arc alapú emberszámlálás és elemzés mellett képes a hosszú sorok érzékelésére, valamint a frekventált vásárlói útvonalak feltérképezésére is.
Az arcelemző szoftver használata két nagy felhasználási területet érint. Az egyik a kiskereskedelmi egységekben megforduló vásárlóközönség vizsgálata. A vásárlók viselkedésének elemzése kiemelten fontos a hatékony vásárlásösztönzési módszerek kialakításakor. Fontos információ, hogy mennyien mennek be egy boltba a kirakat szemügyre vétele után és hányan haladnak tovább, bolton belül merre mennek, melyik polc, vagy promóciós pult előtt állnak meg a vásárlók.
A másik fontos terület a médiafogyasztás mérése. Az arcelemző szoftver használata gyökeresen megváltoztathatja az indoor és outdoor hirdetéshatékonyság mérését. Segítségével a hirdetők sokkal pontosabb adatokhoz juthatnak az elérni kívánt célcsoporttal kapcsolatban. Megtudhatják hány, milyen korú és nemű ember néz egy plakátot és mennyi ideig teszi ezt. A szoftver segítségével az is kiderül, hogy egy épületen belül a boltoktól és reklámelhelyezésektől függően hogyan változnak a médiafogyasztási trendek.
Az új szoftvertechnológia proaktív hirdetési rendszerek támogatására is alkalmas. A Digital Signage (digitális kijelzőkön megjelenő információkat futtató megoldások) rendszerekkel összekapcsolva a szoftver képes a megjelenő hirdetéseket, akár idősávra lebontva megjeleníteni, hozzáigazítva azokat a statisztikák alapján várható látogatóközönséghez. Így lehetőség van a kor és nem szerinti hirdetés szegmentációra, akár különböző idősávokban.
A szoftver meghatározza: a megfigyelt személyek nemét és korát; egy adott területre irányuló megtekintések hosszát; az adott területen elhaladó emberek számát; a potenciális célközönség méretét (tömegszámlálás).