"Komoly javulást várunk a globalizáció jegyében világszinten most bevezetés alatt álló belső adminisztráció- és architektúraátalakítástól is" - mondja Deme Csaba. "A létrejövő egységes, globalizált adatcentrumban lévő ügyféladatbázisunkra alapozva a házon belül alkalmazott Oracle CRM-mel a jelenleginél sokkal hatékonyabbá válhat az értékesítés és a marketing. Tovább csökkenti a költségeket a fentiekkel kapcsolatos adminisztráció és pénzügyi tevékenység, illetve az ezeket támogató alkalmazások egységesítése, aminek hozadékaként az anyavállalat is gyorsabban juthat az egyes részterületek naprakész információihoz. Ezekre támaszkodva pedig rugalmasabban és a versenytársakat megelőzve hozhat a jövőbeni stratégiára kiható döntéseket."
"Az átalakítás részeként az Európában (Írországban), Ázsiában és az USA-ban működő shared services centerekben összpontosuló - számlázást, rendelés-nyilvántartást és könyvelést végző - belső pénzügyi vezetéshez csatlakoznak a leányvállalatok. Az Oracle Hungary adminisztrációját például már 1999 júniusa óta az írországi központ végzi. Az egyes országokban eddig ezeken a területeken tevékenykedő s most felszabaduló dolgozók így kvalifikáltabb, úgynevezett "business partnership" munkát végezhetnek, vagyis ők látják el az egyes üzletágak vezetőit a területük pénzügyeivel kapcsolatos információkkal. A költségelszámolásra és a megrendelésekre bevezetett, a korábbihoz képest költségelszámolásonként 20 dollár megtakarítást hozó belső webes rendszertől - 42 ezer alkalmazottat és évente fejenként 20-30 elszámolást alapul véve - szintén jelentős költségcsökkenést remélünk. A kitűzött egymilliárdos megtakarítás elérésébe, hasonló módon központosítva, intranetes alapokon működő beszerzési rendszerünk is besegít."
Biztató jelek
Az utóbbi egy-két hónap történései az Oracle-t igazolják. Korábban elképzelhetetlennek tartott, elsősorban az ellátási láncot érintő versenytársi szövetségek jöttek létre, és a már kialakultak hatására várhatóan egyre gyakrabban hallhatunk majd hasonlókról a közeljövőben. A három gépkocsigyártó óriás, a Ford, a General Motors és a DaimlerCrysler versenyképessége növelése érdekében - az autóiparban jelentősnek számító, egy éven belüli 5-10 százalékos beszerzésiköltség-csökkentést remélve - a szállítókat érintő, Oracle alapú internetes elektronikus piac létrehozására szövetkezett.
Hasonló beszállítói piacot készül a kiskereskedelmi cégek felé létrehozni a szintén Oracle e-business platformon működő GlobalNetXchange is, amelynek - a várható megtakarítás reményében - ma már a két nagy vetélytárs, a Sears és a Carrefour is tagja, s ha a csatlakozók száma nő, a költségek tovább csökkenthetők. Nem csak az internetes, hanem a szintén Oracle-technológián alapuló, a piacot manapság leginkább lázba hozó mobiltechnológia területéről is érkezett bejelentés. Létrejött - szövetségesként maga mellett tudva a Motorolát - a mobilkészülékekre tartalomszolgáltatást nyújtó Oracle Mobile.com. A vállalkozás a WAP és a GPRS mellett nyitott minden, a mobiltelefon kijelzőjén, illetve egyéb hordozható készülékeken, pl. palmtopokon vagy notebookokon internetes portálokat, internettartalmat megjelenítő technológiára.
HOUG 2000 - Magyarországi Oracle Felhasználók Konferenciája
Ideje: 2000. április 4-7.
Helye: Sopron
Előadások: az ügyfelek, a partnerek és az Oracle képviselői kilenc szekcióban - pénzügy, telekommunikáció, vállaltirányítás, államigazgatás, üzleti intelligencia, telepítés-menedzselés-adminisztráció, CRM, internet/intranet és fejlesztés -osztják meg a résztvevőkkel az adott területet kiszolgáló termékekkel, technikákkal, módszertanokkal kapcsolatos tapasztalataikat, illetve az újdonságokról szerzett ismereteiket. Negyven ügyfél a nála alkalmazott Oracle-adatbáziskezelők és -alkalmazások bevezetetése, migrálása, illetve üzemeltetése során szerzett tapasztalatairól tart előadást.
Kerekasztal-beszélgetés: "Az interaktív szolgáltatások terjedése és társadalmi hatása Magyarországon" címmel, a telekommunikáció, a pénzügyi és a kormányzati szféra azon képviselői részvételével, akik már eredményt is tudnak a fenti területen felmutatni.
Az Oracle Corporation 2000. február 29-én zárult III. negyedévét az előző év azonos időszakához viszonyítva 763 millió dolláros forgalom-, valamint 80 százalékos, azaz 498 millió dolláros nettó profitnövekedéssel zárta. A 2,4 milliárd dollár összbevételt elért vállalat szoftverlicenc-értékesítésből származó bevétele az egy évvel ezelőttihez viszonyítva jelentősen nőtt: az adatbázisszoftverek értékesítése 32%-kal, 778 millió dollárra, az alkalmazások értékesítése 35%-kal, 199 millió dollárra emelkedett, míg a CRM alkalmazások értékesítése 179%-kal növekedett. A negyedév oktatásból, konzultációból és támogatásból származó bevétele 10%-kal emelkedve 1,4 milliárd dollárra nőtt.
Az adatbázis- és fejlesztőeszközökön túl a vállalatirányítási rendszerek területén is kiemelkedő eredmények születtek, amelyekhez jelentős mértékben hozzájárultak az e-világ kiszolgálóinak és felhasználóinak az Oracle internetes technológiája iránti érdeklődését követő üzletkötések. Az erre a piacra szánt termékek értékesítési listáját az Oracle 8i adatbázis-kezelő vezeti, de sok újonnan alakult cég döntött az Oracle internetes vállalatirányítási rendszere mellett, amelynek az Oracle Hungary és partnerei által a kis- és középvállalkozások számára készített változata, az Oracle Applications e-Start vállalatirányítási csomag márciustól már elérhető. A kereslet a beszerzést támogató iProcurment és az ügyfelekkel való kapcsolattartást magas színvonalra emelő CRM programcsomag iránt is növekedett.