Az Ericsson budapesti K+F Központjában főleg a hazai távközlési szolgáltatókat megcélzó, ma kezdett roashow-jának sajtóbemutatóján több érdekes számadat is napvilágot látott.
Világszerte eddig összesen 170 távközlési szolgáltató vezetett már be kereskedelmi mobiltelevíziós szolgáltatást, és ezek körülbelül 90%-a mobilhálózatokon alapul. Az Ericsson ezen távközlési szolgáltatók közül több mint 60 olyan vállalattal már partneri kapcsolatban van, amelyek vagy már megkezdték a tesztüzemet vagy már be is vezették a kereskedelmi mobiltelevíziós szolgáltatást.
Az Ericsson több mint 230 IPTV-szerződést írt alá. Ezek között vannak fejállomás-szerződések, végpont-végpont IPTV-megoldások, IPTV rendszerintegrációs projektek és IPTV hálózatiinfrastruktúra-szerződések.
Az Ericsson által a Cseh Köztársaságban készített felmérés szerint a mobilfelhasználók 28%-a szeretne TV-t nézni a mobilkészülékén. Ugyanez a szolgáltatás a fiatal felhasználók (úgy nevezett fiatal első használók, Pioneer Youth) körében 58% (!) számára vonzó.
2011 végére közel félmilliárd ember nézhet majd mobil TV-adást a mobilkészülékén. A mobil digitális TV 2010-re az előző éves adathoz képest 50%-os növekedést mutat majd (Forrás: IMS Research).
2006-ban az Ericsson és a norvég műsorszóró vállalat, az NRK beindította a világ első személyre szabott mobiltelevíziós hirdetési megoldás próbaüzemét. A Vodafone Spanyolország egyike volt azon távközlési szolgáltatóknak, akik elsőként kínáltak letölthető alkalmazásokat kézikészülékekhez, az egykattintásos csatornaváltás lehetővé tételéhez. Mára megrendelőik több mint 15%-a használja ezt az alkalmazást, nagyobb műsormegtekintési gyakoriságot és hosszabb ideig tartó „tévézést” eredményezve.