Az Explorer és a Bing népszerűsége is csökkent

Milkovits Gábor, 2009. október 2. 12:41

Rossz hír a Microsoft számára, hogy piackutatói felmérések szerint az Internet Explorer az új 8-as verzió ellenére tovább veszített népszerűségéből és a Bing kereső számára is véget értek a mézeshetek.

A StatCounter felmérése szerint a Bing júliusban volt a csúcson, amikor sikerült megszereznie a keresőpiac 3,59 százalékát, mostanra azonban ez az arány 2,59 százalékra olvadt. Az összesített adatok tanúsága szerint a Microsoft-keresőt kipróbálók egy része idővel ismét visszatért megszokott keresőprogramjához, a Google-hoz. A hazai pályán, vagyis Amerikában még drámaibb a visszaesés: a tengerentúlon júliusban az internetes keresések 9,41 százalékát végezték a Bingen, szeptemberben viszont már csupán 6,43 százalékot.

Eközben a NetApplications szerint az Internet Explorer böngésző is már csupán 65,71 százalékos piaci részesedéssel bír világszinten. Ez persze még mindig hegemóniának nevezhető, azonban jelentős visszaesés az eredeti 90 százalék feletti pozícióhoz képest. A fő rivális változatlanul a Firefox, amely jelenleg 23,75 százalékon áll, azonban a legkomolyabb bővülést a Google Chrome produkálta, egy hónap alatt 2,19-ről 3,17 százalékra növelve táborát. Az Apple Safari 4,24 százalékra növelte globális részesedését. A minap Steve Ballmer Microsoft-vezér egyedül a Firefoxot nevezte valós veszélynek, míg a Safarit és a Chrome-ot elhibázott kísérletnek titulálta.