A Google integrálta Chrome böngészője fejlesztői változatába azt a Native Client megoldást, amelynek segítségével az internetalapú programok képesek a számítógép processzorkapacitásának jobb kihasználására.
A legtöbb böngésző JavaScript, vagy esetleg Flash-alapú programokat futtat, amelyek általában lassúbbak, mint a PC-re telepített alkalmazások. A Native Client (NaCl) azonban lehetővé teszi a programozóknak, hogy közvetlenül kihasználhassák az x86-os CPU (azaz a legtöbb Intel és AMD termék) erőforrásait. Így a Chrome alatt futó alkalmazások jelentősen gyorsabbak lehetnek a jövőben, mint a rivális böngészőkön futó programok. Mindez a Google számára is előnyt jelenthet, mivel a társaság webes programjai, mint például a Google Docs irodai programcsomag, jobb eséllyel mérkőzhetnek a gépre telepített hasonló konkurens szoftverekkel.
A Native Client mellett a Google más erőfeszítéseket is tesz annak érdekében, hogy a webes alkalmazások (köztük a sajátjai) minél jobban megközelítsék a gépre telepített szoftverek nyújtotta teljesítményt. Ilyen például az egyelőre csak plug-in formájában létező O3D, amely a hardveralapú 3D grafikát viszi be az online szoftverek világába. A Mozillának is van hasonló kísérleti megoldása a Firefox-hoz, WebGL néven.