Így született meg 1989-ben a LANeX Consulting, egy dinamikus, magasan kvalifikált szakembergárdára épülő csapat, amely napjainkra nem csak az ország határain belül, de nemzetközi projektjei révén külföldön is elismertséget vívott ki magának üzleti és szakmai körökben egyaránt. Ehhez persze több fontos, akkoriban még nehezen felismerhető, napjainkra viszont már egyre nyilvánvalóbb tendencia megismerésére és megértésére volt szükség.
A minőség jegyében
A szervezetek hatékonyságának mércéje ma már nem a tonna és a köbméter, hanem a munkatársak közötti, illetve a külkapcsolatokban alkalmazott kommunikáció hatékonysága és minősége. Ez utóbbi fogalom kapcsán el is jutottunk a legfontosabb jellemzőhöz, a Quality of Service-hez (QoS - a szolgáltatás minősége vagy minőségi szolgáltatás), amely ugyan számokban is mérhető és kifejezhető, de teljesülését legszembetűnőbben a felhasználók arcáról leolvasható elégedettség példázza. Ez pedig már átvezet minket egy következő jellegzetességhez, amelyet a LANeX szakemberei ugyancsak korán felismertek. A kommunikációs hálózatok komplexitásának növekedésével a felhasználót nem érdemes bevinni a technológia dzsungelébe, hiszen őt elsősorban az érdekli, hogy például milyen gyorsan küldheti át az anyacéghez a legfrissebb eladási adatokat, vagy használhatja-e a meglévő infrastruktúrát telefonálására, videokonferenciára és adatátvitelre.
Ugyanakkor a cég vezetői azzal is tisztában vannak, hogy az információtechnológia rohamos fejlődése veszélyezteti a már meglévő, esetenként igen jelentős beruházásokat. Éppen ezért nem szerencsés, ha a komplex hálózatok előzetes felmérés, a felhasználó problémáinak, elvárásainak megismerése és megértése nélkül épülnek. Egy hálózat minősége, megbízhatósága, költséghatékony működése kulcsfontosságú, s nem kísérleti terep, ahol "hóbortos" ötletekkel tehetjük próbára az ügyfél türelmét. A "hálózati konzulens" megoldásai ezért szabványosak, biztonságosak, felügyelhetők, ha szükséges, önjavítóak, s mindehhez a cég kiterjesztett garanciális szolgáltatásokat is nyújt. A komplex megoldások kiépítésében a LANeX olyan beszállítókra támaszkodik, mint például a RAD Data Communication, a RADCOM, a RadVision, a RadGuard, a RadView, a RadWare, a RadWin, a BreezeCOM, a Nortel Networks, a Madge Networks vagy a Lucent Technologies.
Az arany középút
A LANeX Consulting jelenleg még elég kicsiny ahhoz, mondják a cég vezetői, hogy kellő érzékenységgel tudjon reagálni a felhasználók igényeire. Ahhoz viszont már kellőképpen nagy, hogy - akár más cégekkel együttműködve - igazán bonyolult, felépítésüket, működésüket tekintve valóban komplex hálózati megoldások kiépítését is felelősséggel vállalhassák. Ezt egyébként az eddig megszerzett referenciák is bizonyítják, amelyek közé a hazai távközlési cégek majd mindegyike beletartozik. Ők azok, akik már megtapasztalták a LANeX magas színvonalú technikai hátterét, a cég által nyújtott támogatás, illetve a közvetlen elérhetőség előnyeit.