Az olimpiai mozgalomnak az internetes kommunikáció adta lehetőségeket kellene kihasználnia, különben könnyen elveszítheti a fiatal nézőket - hangzott el hétfőn, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) koppenhágai ülésén.
Martin Sorrell kommunikációs szakember szerint a NOB-nak elérhetőbbé kellene tennie a közvetítési jogokat, és átadni azokat egy új, a jelenkor technológiáját alkalmazni tudó generációnak.
"Ha ők az internetet alkalmazzák, az olimpiai mozgalom felkerülhet a világhálóra - mondta a kongresszuson megtartott előadásában Sorrell. - Önöknek engedniük kell, hogy ezek a szakemberek az ötkarikás játékok tartalmát, és a NOB eszmei vagyonát a saját elképzeléseik alapján használják fel."
Sorrell szerint a sportszövetségeknek a szórakoztatóiparból kellene ötleteket merítenie, s példának hozta az amerikai profi baseball-ligát (MLB), amely közel 200 millió dolláros bevételt könyvelhetett el a liga hivatalos weboldalán regisztrált rajongók előfizetési díjaiból.
"Kétségtelen, hogy új irányokra hívta fel a figyelmünket" - értékelte Sorrell előadását Jacques Rogge, a NOB elnöke.