A Microsoft egy ingyenesen előtelepített, reklámokat is tartalmazó, csökkentett képességű Office-szal váltaná le az elavult Worksöt.
A Microsoft korábban már próbálkozott a Works reklámmal vegyített változatával, ám ez nem volt átütő siker, aminek legfőbb oka talán az lehet, hogy maga a Works sem az. A valóságban a felhasználók számára a legfontosabb programok az Office-ban az igen gyakran használt Excel és a Word. A képlet másik oldalán az áll, hogy a Microsoft egyik legfontosabb bevételi forrása a Windows bevételekkel vetekedő Office programcsomag. Éppen ezért a vállalatnak alapvető érdeke, hogy a felhasználók hűségesek legyenek a szoftverhez, sőt még inkább használni kezdjék. Ez a piaci erőfölény ellenére korántsem egyértelmű, hiszen főleg az új fiatal felhasználói csoportok a kényelmes és gyors online dokumentumszerkesztőkhöz vonzódnak, mint a Google Docs, ez pedig egy igen kedvezőtlen tendencia a Microsoft számára.
A mostani elképzelés lényege, hogy az Office 2010 által nyújtott lehetőségeket élőben és legálisan megismerhessék a felhasználók, miközben az Excel és a Word is rendelkezésükre áll. Ennek ellenére a jövő évben megjelenő irodai programcsomag ingyenes reklámmal ellátott verziója csak az új gépeken előtelepítve lesz elérhető, ami kissé ellentmondásnak tűnik. Tény, hogy egyre inkább az ingyenes szoftverek világa felé haladunk, és ma már nem sokan fizetnek szívesen egy olyan óriásszoftverért, mely drága, és leginkább csak a táblázatok megnyitására és szövegszerkesztésre használatos.