A 2006-ban a Google által megvásárolt videómegosztó oldal több mint egymilliárd lekérést szolgál ki naponta.
Ami egykor egy érdekes kísérletnek indult, majd sikeres amatőr oldallá vált, az egyszerre professzionális kiszolgálóvá lépett elő, amikor a Google 2006-ban 1,65 milliárd dollárért felvásárolta. Az akkor kifizetett vételár igen magas volt, ám a Google egyértelműen nevet és jövőbeli lehetőséget, valamint piacot vásárolt magának, nem egyszerű üzleti lehetőséget. A YouTube azóta fogalommá vált, ma már számos keresés legegyszerűbb és leggyorsabb helyszíne, egy olyan portál, ahol a horgász csali helyes felhelyezésétől a nappali villanykapcsolóján át a legfrissebb tehetségkutató videókig szinte minden megtalálható. Ez a kiemelt figyelem természetesen problémákkal is együtt jár, ilyen például a zenei videók jogdíja. Az oldal többször került szorult helyzetbe emiatt, majd a védett zeneszámok törlése mellett döntött, meghagyva a képanyagot, így a feltöltő munkája nem törlődik, de valójában nem is lesz élvezhető, egyes jogvédő szervezetnek pedig jogdíjat fizetnek.
Időközben kialakult a „YouTube kamera” kifejezés, ami az egyszerű és gyors használhatóságra és feltölthetőségre utal, és egyben a minőség terén szerény képességeket feltételez. Ez utóbbi azonban már a múlt, hiszen a portál azóta bevezette először a kisebb minőségjavulást jelentő HQ, majd a tényleg más kategóriát képviselő HD felbontást is. Az oldal megtérülése azóta is kérdéses a pontos számokat azóta sem ismerjük, mindenesetre az szinte biztos, hogy a rekord méretű veszteség híre túlzás, ám haszon sincs a YouTube-on. A 2004-ben Steve Chen és Jawed Karim által alapított oldal látogatottságát az egyik bennfentes, Chud Hurley blogjáról ismerhetjük, a friss adatok szerint a videómegosztó elérte az elképesztő napi egymilliárdos forgalmat.