Egyre több időt fordítanak a fejlett országokban élő internetezők közösségi oldalak látogatására; tavaly minden tizedik, ma már minden hatodik percüket ilyen honlapokon töltötték - mondta a tihanyi Internet Hungary konferencia egyik egyesült államokbeli előadója.
Létének öt éve alatt a közösségi média az ellenőrizhető adatokat szolgáltató piacokon több felhasználót mondat magáénak, mint a másfél évtizede meglévő elektronikus levelezés; akadnak ugyanis, akik nem írnak, olvasnak e-mailt, annak viszont szükségességét érzik, hogy "jelen legyenek" online közösségekben - jegyezte meg Horváth László.
Mint mondta, ez azért is jelentős változás, mert ezeken az oldalakon nem lehet a hagyományos reklámokkal boldogulni, hiszen a közönség nem hirdetésekre, hanem a többiekkel való kapcsolattatásra vágyik, ezért itt az szerezhet előnyt, aki el tudja érni, hogy a felhasználók beszélgessenek az általa kínált termékről, szolgáltatásról. Példaként Barack Obama elnökjelölti kampányát említette, amelyben a közösségi média "átvette a hatalmat a hagyományos pártstruktúrák felett". Hozzátette: a jelek szerint pártfüggetlenül működnek a világhálós választási harc eszközei; példaként említette, hogy a demokrata párti Obama kampánytanácsadói most a másik nagy politikai erő, a republikánusok által delegált virginiai kormányzónak dolgoznak, mégpedig jó eredménnyel.