Online nélkül ma már nincsenek életképes médiumok - hangoztatta az Internet Hungary konferencia egyik kerekasztal-beszélgetésének több résztvevője is szerdán Tihanyban.
Aki a nyomtatott lap megjelenése előtt nem teszi fel, frissíti akár többször is, támogatja meg videókkal vagy képgalériákkal a tartalmát, annak az osztályrésze "a nagyhalál lesz belátható időn belül" - mondta Mihók Attila, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója. Arra a kérdésre, hogy anyagilag mennyire érdekelt az újságíró abban: ne csak írjon, fotózzon vagy filmezzen is, Mihók Attila azt mondta, "nem fog sokkal többet keresni, de megmarad az állása".
"A nyomtatott formátumú tartalomnak van egy prémium-jellege" - mondta Szabó György, a Sanoma Budapest Zrt. vezérigazgatója, aki szerint a lapok ezért is fognak megmaradni. Szerinte pár év múlva nem az a kérdés, hogy a saját piacán ki a legjobb, hanem az, hogy a különféle típusokba tartozó médiumok alkotta "horizontális portfoliórengetegben" ki győzi le a vetélytársakat.
Földes Ádám, a Danubius Rádió vezérigazgatója megjegyezte: a hazai rádiós piac nagy problémája az egytermékű cégek léte, hiszen az országos adók a médiatörvény rendelkezései miatt nem működtethetnek más, kisebb vételkörzetű rádiót. Másfél éve kezdték el építeni online jelenlétüket, például a reggeli műsorukhoz kötődő közösségi szolgáltatásokkal, de "így is késésben vagyunk"; aki most nem lép online-fronton, azt a következő időszak "amortizálni fogja" - mondta.