A Facebook közösségi portál több mint egy hétig tartó, közel 150 ezer felhasználóját érintő hibáját kijavították, de elképzelhető, hogy néhány fiókra a közvetlenül a leállás előtt küldött fotók és üzenetek véglegesen törlődtek - ismerte el a honlap üzemeltetője.
A Facebook közleménye nem sokkal a Microsoft bejelentése után látott napvilágot, amelyben a redmondi vállalat elismerte, hogy egy technikai malőr kapcsán menthetetlenül elvesztek a Microsoft szoftverét használó Sidekick mobiltelefonok online felületére mentett adatok.
Brandee Barker, a Facebook szóvivője elmondta, hogy a technikai probléma a 300 millió Facebook-felhasználónak csupán fél ezrelékét érintette, és előfordulhat, hogy ezeknek a fiókoknak egy csekély részében adatok vesztek el.
A Facebook és a Microsoft példája sokakban felveti a felhő programozás (cloud computing) megbízhatóságát. A felhő gyakorlatilag azt jelenti, hogy a felhasználó olyan adatokkal és programokkal dolgozik, amelyek nem a saját számítógépén, hanem azok valahol az interneten, azaz a "felhőben" találhatók.
A Google, amely az egyik meghatározó szereplője a felhő programozási rendszereknek számtalan kínos pillanatot élt át a Gmail levelezőrendszerének leállásai miatt, jóllehet felhasználói adatok, mentett üzenetek nem vesztek oda az összeomlások során.
Az érintett Facebook-profilok felhasználóit felháborította, hogy a közösségi oldal hibájára már október 3-án fény derült - ekkor a bejelentkezés helyett "rendszerkarbantartás" üzenet fogadta a látogatókat, de az üzemeltetők erről először csak október 6-án adtak tájékoztatást, és a megoldás részleteiről, illetve a javítás várható befejezéséről további információkat nem közöltek.