Egyre több nagyvállalat kezdi a hagyományos szóvivők helyett az alkalmazottai által működtetett blogokon keresztül tartani a kapcsolatot a médiával, illetve a nagyközönséggel.
Újabban, ha például a Microsoft szóvivője nem kíván reagálni egy újságírói megkeresésre, akkor csupán elküld néhányat a vállalat alkalmazottai által működtetett blogok címei közül. A profi sportcsapatok is előszeretettel támaszkodnak játékosaik és alkalmazottaik blogjaira, hogy azokon keresztül informálják a nyilvánosságot. "Ez most népszerű trend, de nem hiszem, hogy a szóvivők valaha is el fognak tűnni" - mondta Lance Morgan, a Powell Tate kommunikációs tanácsadó cég vezetője. "Nincs ahhoz elég blog a világon, hogy a felmerülő összes újságírói kérdés válaszra találjon" - tette hozzá.
A legnagyobb amerikai vállalatoknak csupán kevesebb mint az egyharmada rendelkezik saját bloggal - derült ki a Burson-Marsteller kommunikációs vállalat tanulmányából. Egy 2009 júliusában készült felmérés szerint pedig elsősorban a technológiai fejlesztésekkel és a telekommunikációval foglalkozó vállalatok uralják a blogszférát. Míg egyedül a Microsoftnak 2500 blogja van, addig a Fortune 100 (a száz legnagyobb amerikai részvénytársaság listája) olajcégeinek mindössze 9 százaléka, az egészségügyi és tulajdonbiztosítással foglalkozó vállalatainak pedig semelyike sem használ blogokat.
A blogok lehetővé teszik az érzékenyebb témákra vonatkozó kérdések nem közvetlen módon való visszautasítását - mondta Rick Murray, az Edelman PR-cég digitális részlegével foglalkozó Edelman Digital elnöke. A szakemberek véleménye szerint a cégeknek nem szabad elfelejteniük, hogy az alkalmazottak által írt bejegyzések sokszor jól megfogalmazott, találó információkat hordoznak. "Egy vállalati blognak, melyet a dolgozók írnak, meg kell találnia az egyensúlyt a blogolás természetes stílusa és a vállalati elvárások között" - mondta Erin Byrne, a Burson-Marsteller vezető kommunikációs stratégája.
Ma már egyre több blog használ olyan nyelvezetet, amely néhány évvel ezelőtt csupán a nyomtatott sajtóra volt jellemző. A Southwest Airlines vállalat Bolondságok a Southwestről elnevezésű oldalán például szellemes címekkel (Miért gyűlölik a táskáidat?) látnak napvilágot az újabb és újabb bejegyzések. Nem utolsó sorban pedig a blogok megoldják a nehezen összeegyeztethető megbeszélések problémáját a vállalatok és lapzártához igazodó újságírók között.