A válság és az erős árverseny ellenére is folytatja beruházásait a UPC Magyarországon - mondta Betzalel Kenigsztein, az UPC Magyarország ügyvezető igazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: 2008-ban Magyarországon a UPC mintegy 1 milliárd forintot költött a digitális kábelszolgáltatás, és ugyanennyit az idén az új generációs, 100 megabitnél nagyobb sebességet nyújtó internetes szolgáltatás elindítására. A UPC eddig 100 milliárd forint feletti fejlesztést hajtott végre a magyar piacon, s a következő egy-két évben is több milliárd forint beruházást tervez az új technológiák elterjesztésre.
Az ügyvezető kifejtette: a következő időszakban minden bizonnyal az újgenerációs verseny lesz a távközlési szektor egyik központi témája Magyarországon is. A UPC anyavállalatának friss nemzetközi tanulmánya szerint azonban ez csak akkor lesz hosszú távon is fenntartható, ha egy piacon két erős vezetékes hálózat verseng egymással, kiegészülve vezeték nélküli vetélytársakkal. Hozzátette: az egyszerű árverseny önmagában nem nyújt hosszú távú perspektívát, ezért a UPC továbbra is folyamatos fejlesztésekkel kívánja megtartani és bővíteni előfizetői táborát.
Az internetes, kábeltévés és telefonszolgáltatást is nyújtó UPC tapasztalata szerint legkevésbé a távközlési piac esett vissza a válság hatására azért, mert az embereknek ma már létszükséglet ez a fajta kapcsolat. A digitális szolgáltatások esetében a csökkenés jobban érzékelhető, de nehéz megmondani, hogy ezen belül mekkora rész írható a gazdasági válság, s mekkora a verseny számlájára.