A BBC értesülése szerint a jól ismert Gizmodo angol nyelvű technológiai hírblogon olyan hirdetések jelentek meg, amelyek az üzemeltető tudtán kívül víruskódokat tartalmaztak.
A Sophos szoftverbiztonsági cég információi szerint a vírusos reklámok a múlt héten jelentek meg az oldalon és egy egészen új hacker-technikáról tanúskodnak. A támadók ugyanis egész egyszerűen a Suzuki autógyártó képviselőinek adták ki magukat és az ismert cég nevében vettek reklámhelyet a blog fenntartóitól. A reklámlinkek ezután hamis antivírus-szoftverekhez vezettek, amiket ha letöltött a felhasználó, úgy különféle rosszindulatú kódokat telepített a számítógépére. A Gizmodo az egyik leglátogatottabb blognak számít a világon, így az eset jól mutatja, hogy a hackerek nem kis tétben játszottak.
Korábban hasonló eset fordult elő a New York Times portálján is, amely szintén igen népszerű oldal, ráadásul szoftverbiztonsági szempontból is nyilván profi csapat üzemelteti. A hamis biztonsági alkalmazások képében megjelenő vírusok egyébként egyre elterjedtebbek: a Sophos statisztikái szerint mindeddig vagy 250 fajtával találkoztak és ezek évente több, mint egymilliárd dollár kárt okoznak világszerte. Az elmúlt 12 hónapban mintegy 40 millió számítógépet fertőztek meg az ilyen, úgynevezett „scareware” típusú kódokkal.