A Microsoft új operációs rendszerének értékesítési mutatói jóval kedvezőbb képet mutatnak, mint a Vista adatai a megjelentetés után közvetlenül.
A hétvégére már az internetkapcsolattal rendelkező gépek több mint 3,6 százaléka futtatott Windows 7 operációs rendszert, jóllehet a szoftver csupán alig két hete jelent meg végeleges változatban. A Net Applications adatai szerint az első 10 nap alatt befutott karrierre büszke lehet a Microsoft, különösen a Vistával történő összehasonlításban. A vista annak idején, 2007-es bemutatkozásakor csak az első hónap végére tudott 2,4 százalékot felmutatni. A lassú kezdés után sem sikerült gyorsan lendületet gyűjtenie, a 3,74 százalékos piacrészt például csupán májusra, vagyis megjelenése után 4 hónappal sikerült elérnie. A vállalat újabb operációs rendszerei mindig igen nehezen indultak, ezért is olyan fontos a Windows 7 jelek szerint gyors sikere, vagy legalábbis szép reményekre jogosító indulása. Jellemző például, hogy a mára már rangot kivívott Windows XP-ről sem az jut először eszébe a felhasználóknak, hogy megjelenésekor csak nagyon lassan kezdték el elfogadni. A hétvégére elért 3,6 százalék az elemzők szerint hét közben az üzleti szektor bekapcsolódásával felfelé, de éppen lefelé is módosulhat. A nagy kérdés egyébként is ez a vállalati szektor lehet a Microsoft számára, hiszen a legnagyobb bevételt és hasznot hozó tömeges licenc értékesítések innen, és nem a magán végfelhasználói szektorból érkeznek. A vállalatok azonban mindig óvatosabbak a magánszemélyeknél, - és a Vistától eltérően a Windows 7 esetében nem jellemző a hardver probléma, - most is akár egyéves kísérleti üzemről számoltak be, míg az összes belső szoftver hiánytalan kompatibilitását garantálni tudják.