Két olyan sajátos terület, amelynek szereplői sok szálon kapcsolódnak az informatikához, de a hagyományos tavaszi és őszi kiállításokon nem kapnának akkora figyelmet, amekkorát az önálló rendezvénnyel képesek elérni. Tény, hogy sokkal kevesebb látogatóra számíthatnak, mintha a nagy kiállítások egyikén jelennének meg, de az is biztos, hogy a látogatók érdeklődése intenzívebb, hiszen kifejezetten az adott szakterület miatt keresik fel az áttekinthető méretű rendezvényt. A tapasztalatok szerint valóban jobb hatásfok érhető el a szakkiállításokkal, amelyek azonban nem helyettesíthetik, nem válthatják fel véglegesen a nagyobb áttekintést biztosító nemzetközi bemutatókat. Más kérdés, hogy nagyméretű standot ott és akkor érdemes építeni, ahol sok konkrét érdeklődőre lehet számítani, ám a piaci jelenlétet bizonyítani kell ott is, ahol hatvan-nyolcvanezer látogató fordul meg.
Éppen ezért biztosan megjósolható, hogy a kis és nagy kiállítások hosszabb távon is megférnek egymással, hiszen ugyanannyira konkurensei egymásnak, mint amennyire kiegészítik egymást.