"Intelligens közlekedési rendszerek jelene és jövője a nagyvárosokban és a közutakon" címmel tartottak ma sajtóbeszélgetést Budapesten a Getronics Magyarország Kft. munkatársai. Rátkai Péter ügyvezető igazgató foglalta össze cége ez irányú nemzetközi és hazai tevékenységét.
A Getronics Magyarország Kft. Egy évtizede foglalkozik közlekedésinformatikai megoldások tervezésével és kivitelezésével. Azóta több mint 20 jelentős, országos lefedettségű közlekedési informatikai rendszert épített ki. A Getronics jelentős hazai fejlesztői bázissal rendelkezik, ezért a régi típusú problémákat is új megközelítéssel kezeli, innovatív saját fejlesztésekkel egészíti ki a meglévő megoldásokat. Rátkai szerint a Getronics versenyelőnye abban van, hogy független szállítóként nem saját ITS berendezéseinek értékesítésére törekszik, hanem rendszerintegrátorként a piac vezető megoldásait és innovatív fejlesztéseit teszteli, így az ügyfél igényeinek megfelelő, jól működő rendszert épít ki.
Ismeretes, hogy a 2007. október 23-án történt felvásárlás óta a Getronics a KPN, Hollandia vezető telekommunikációs szolgáltatójának tulajdonában van. A hágai székhelyű KPN ügyfeleinek vezetékes és vezeték nélküli telefonos, internetes és televíziós szolgáltatásokat nyújt. A KPN csoport 2008. évi árbevétele 14,6 milliárd euró volt, éves profitja elérte a 2,6 milliárd eurót. A Getronics ma 25 országban van jelen, 2008-as éves árbevétele 2,2 milliárd euró volt, 2,3 millió munkakörnyezetet üzemeltet világszerte. A Getronics Magyarország 2001-ben kapta első jelentős hazai közlekedésinformatikai megbízását, az akkor újonnan bevezetetésre kerülő elektronikus útdíj-ellenőrzési rendszer megvalósítására. A feladat elvégzésére olyan, nagy tapasztalattal rendelkező informatikai szolgáltatót kerestek, aki képes volt a világon addig egyedülálló, rendszámleolvasáson alapuló ellenőrzési technológia sikeres bevezetésére. A Getronics azóta számos további projektet valósított meg, így például több mint 400 km autópálya-szakaszon kiépítette az Üzemi Hírközlő Rendszert, létrehozta az ÁAK első forgalom menedzsment rendszerét, az M0 autóút torlódásjelző rendszerét, illetve kiépítette a változtatható jelzésképű tábla (VJT) rendszert a magyar gyorsforgalmi utakon.
Rátkai utalt rá, hogy idén a Getronics indult és megnyerte az azóta megsemmisített traffipax-tendert, jelenleg pedig az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd szakaszának intelligens közlekedési rendszerén dolgoznak munkatársai (a beruházás értéke mintegy 1,5 milliárd forint). Azt is megtudtuk: rövidesen megvalósításra kerül az M0-ás körgyűrű keleti (ferihegyi) szakaszának közlekedési projektje, amiben szintén érdekelt a Getronics.