A világsikert aratott Apple telefont bemutatkozásakor éppen a világ legnagyobb mobilpiacán fogadta hűvös érdektelenség.
Az Apple rendkívül sokáig húzta a telefon megjelenését Kínában, attól félve, hogy olcsó másolatok kerülnek forgalomba az eredeti készülék helyett. Végül nemrég mégis bemutatták Kínában is a telefont, hiszen nem lehet úgy tenni, mintha ez a hatalmas, 720 millió előfizetőt jelentő piac egyszerűen nem létezne. A hivatalos pekingi bemutatón azonban csupán néhány száz érdeklődő jelent meg, szemben a 2007-ben New Yorkban az utcán éjszakázó tömegekkel. Míg akkor a siker sem Tokióban, sem Hongkongban nem maradt el, mára megtépázódott az akkor még olyannyira vágyott telefon hírneve. A késői megjelenés mellett az elemzők számos más tényezőt is fontosnak tartanak a Kani bukásban. Egyrészt a készülék lebutított változat, mivel nincs benne engedélyezve a WiFi, másrészt nem igazán szabták át a helyi viszonyokhoz az árát. Mindeközben a fejlődés feltartóztathatatlan, és már sokszor nem nyugatról, hanem keletről érkezik, számtalan érintőképernyős készülék jelent meg 2007 óta, melyek esetenként nagyobb tudásúak, olcsóbbak és már egy ideje elérhetők a helyi vásárlók számára. Az első hétvégén mindössze 5000 darabot sikerült értékesíteni, ami egy apró európai országban is gyenge eredménynek számítana, nem beszélve a hatalmas Kínáról. Mivel az Apple gyakorlatilag csak átszámolta a készülék árát, a Kínában kapható modell ára előfizetés nélkül akár 1000 dollár is lehet. Az ellenfél egyébként igen jól körvonalazható, az iPhone-t forgalmazó Unicom 143 millió előfizetőjével szemben a China Mobil 508 millió előfizetővel rendelkezik, és OPhone néven saját, Google Android operációs rendszert futtató és 100 ezer Kínai alkalmazáshoz elérést nyújtó okostelefonnal arat a piacon.