A Microsoft amerikai szoftveróriás alkalmazásai és internetes oldalai voltak a legnépszerűbbek szeptemberben: ezekkel töltötték a legtöbb időt a világ netezői - közölte a comScore kutatócég.
Adatai szerint összesen 1,2 milliárd 15 éves vagy annál idősebb internetező - ami új rekord - 27 milliárd órát töltött együttesen a világhálón szeptemberben, azaz személyenként átlagosan 30 órát. A Microsoft oldalain eltöltött idő ennek 15 százalékára rúg. A Microsoftot követi a Google (9,3 százalék), a Yahoo (6,3 százalék) és a Facebook (5,1 százalék).
A Microsoft első helyezését a Windows Live Messengernek köszönheti, amely a netezők Microsoft-termékekkel való foglalkozása összidejének 70 százalékát teszi ki. A YouTube videomegosztó portál a maga 2,5 milliárd órájával a Google-ot használó netezők középmezőnyében van. A comScore közlése szerint a Facebookon, a 300 millió felhasználójának köszönhetően a legnépszerűbb közösségi portálon töltött idő megháromszorozódott szeptemberben 2008-hoz képest.
Az internetes oldalak népszerűsége kontinensenként változó. A Microsoft Európában, Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten listavezető, míg a Yahoo Észak-Amerikában a legnépszerűbb. Ázsiában és a Csendes-óceán térségében az azonnali üzenetközlő programmal is rendelkező Tencent kínai székhelyű cég oldalai állnak az első helyen (10,7 százalék).