A brit Carphone Warehouse és Phones 4U mobilszolgáltatók szinte egy időben leállították a Sony Ericsson új Satio okostelefonjának forgalmazását, miután számos vásárló a készülék szoftverének sorozatos lefagyásáról panaszkodott.
Egyelőre egyik érintett cég sem részletezte a problémát, az internetes fórumokon megjelent panaszok azonban főként a képernyő lefagyásáról, illetve a csengőhangok nem megfelelő működéséről szólnak. Az egyik felhasználó azt írta, hogy az első hibás készüléket már kicserélték neki, ám az új Satio is ugyanazokat a hibákat produkálja, mint a becserélt példány. A lefagyás egyetlen ellenszere úgy tűnik az, ha kiveszik az akkumulátort a telefonból.
Verity Burns, a Stuff internetes magazin munkatársa szerint a meghibásodást a Sony Ericsson által fejlesztett kezelőfelület okozza, amely valamiért bizonyos esetekben nem működik együtt megfelelően a mobilon futó Symbian operációs rendszerrel. Burns abból jutott erre a következtetésre, hogy a saját interfészt alkalmazó Vodafone és Orange ügyfeleinek nincsenek ilyen gondjaik a Satio-val. Az eset azért mindenképpen kínos a Sony Ericsson számára, amely éppen most igyekszik ráerősíteni okostelefon-kínálatára – nemrég mutatta be például első Android operációs rendszerű készülékét, az Xperia X10-est. A japán-svéd gyártó közölte, hogy kiemelt fontosságúként kezelik az ügyet és igyekeznek minél hamarabb megoldást találni a problémára.