Egy kifejezetten nyelvhasználati szokások figyelésére szakosodott szervezet felmérése szerint a Twitter a 2009-es év kifejezése, de a dobogó többi helyezettje is kínál meglepetéseket.
A Global Language Monitor társaság éves jelentése szerint a Twitter nem csak az interneten hódított, de magában az angol nyelvben is. A helyezéseket megnevező összeállítás érdekes eszmefutatásra ragadtatja magát, kifejtve, hogy a haiku és a szonett esetében milyen tökéletes művek születtek a forma korlátozásából, és felteszi a kérdést, hogy a Twitteren az üzenetekhez felhasználható maximális 140 karakter vajon jár-e majd ilyen kellemes mellékhatással. A szervezet szerint a dobogó felső fokán egyértelmű volt a helyzet, a Twitter ellenfél nélkül könnyedén győzött, de más, korunkat jellemző kifejezések is jól szerepeltek. Nem meglepő az Obama, vagy éppen a H1N1 szavak gyakori előfordulása.
A társaság által használt, kifejezetten erre a célra kifejlesztett algoritmus nem csak a szavak gyakoriságágát, de előfordulási helyeit, például a blogokat is figyelembe veszi, rangsorolja és kiértékeli, valamint a szókapcsolatokat is feljegyzi. Ez azonban sokszor meglepő eredményekkel is járhat, például idén a vámpír és a serkentő szavak angol megfelelője mellett egy fekete bárány is bekerült a válogatottba, ez pedig nem más, mint az önmagában meglehetősen szabadon értelmezhető „2.0” kifejezés.