Az elmúlt órákban folyamatosan gondok akadnak a T-Mobile hálózatában, a helyzet tisztázását nehezíti, hogy a cég alkalmazottait is lehetetlen elérni. Ha a hiba 4 óránál tovább tart, akkor kártérítésre kötelezhető a szolgáltató.
A bizonytalan beszédalapú adatforgalom mellett gondot okoz, hogy az SMS-ek sem jutnak el a kellő időben a kellő helyre, ami a banki szolgáltatások terén is zavart okozhat. További zavarok keletkezhetnek a nem is olyan régen mobil alapokra helyezett parkolási díjfizetéssel is, valamint az autópálya matricák terén is. A hiba mibenlétének meghatározását, valamint annak kiterjedtségét, és lehetséges elhárítását, illetve minden erről szóló információ áramlását nehezíti, hogy a T-Mobile munkatársai természetesen jellemzően saját cégük mobilszolgáltatásait veszik igénybe, így nem elérhetőek. A vállalat sajtóközlemény oldalán sem jelent meg semmilyen információ, eddig az egyetlen közvetlenül a T-Mobile-tól származó megnyilvánulás a Twitteren olvasható, ahol a következő üzenetet helyezte el a cég: "A hálózati problémával kapcsolatban lesz hivatalos tájékoztatás. Türelmeteket kérjük!" (A Vodafone kommentárja a Twitteren: Ok, csörögjetek ránk! ;) Az ügynek nem csupán a vállalat presztízse szempontjából kellemetlen, komoly anyagi vonzatai is lehetnek. A Nemzeti Hírközlési Hatóság szerint amennyiben a kiesés négy óránál tovább tart, a szolgáltató kártérítésre kötelezhető, ám ennek mikéntje egyelőre nem tisztázott, mindenesetre az utolsó 6 hónapnyi kiszámlázott összeg alapján kalkulálják ki.
Kora délután kiadta közleményét az esetről a T-Mobil, melyben megerősíti: "Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre."