Hazai internetfelhasználási szokások

forrás: Carnation Consulting forrás: Carnation Consulting, 2000. március 31. 17:27
Az egy évnél rövidebb ideje internetezők inkább a magyar weboldalakat olvassák - tudható meg többek között a Carnation Research 2500-as mintából végzett reprezentatív felméréséből.
A kutatás eredményei szerint az aktív internetezőkről elmondható, hogy több mint kétharmadrészt férfiak, ugyanilyen arányban aktív dolgozók, és valamivel több mint minden második kérdezett kora 18 és 29 év között van. A vizsgált populáció erősen urbánus: 85%-ban városiak, s a városban élők fele budapesti. A válaszadók végzettség tekintetében jól képzettnek mondhatók, hiszen több mint 50%-uk érettségizett és/vagy felsőoktatási intézményekben tanul, valamint közel ugyanennyien befejezett felsőfokú végzettséggel rendelkeznek.

A kutatás tanulsága szerint a régebben internetezők sokkal intenzívebben látogatják a külföldi honlapokat, mint az internettel csak az elmúlt évben megismerkedő kérdezettek. A két évnél régebben internetezők 73%-a vegyesen olvas külföldi és magyar oldalakat, míg az egy évnél rövidebb ideje netezők 54%-a elsősorban magyar weblapokat látogat.

A kutatás részletes eredményei már hozzáférhetőek a Carnation Researchnél.