Elfogadták előzetes szabványként a Mozilla kezdeményezésére fejlesztett WebGL specifikációt, amely így a böngészőprogramok 3D alkalmazásainak jövőbeni szabványa lehet.
A WebGL segítségével a JavaScript programozók kihasználhatják a videókártyák és grafikus csipek többségének azon tulajdonságát, hogy képesek kezelni a 3D mozgóképeket. A WebGL mellett léteznek ugyan más hasonló erőfeszítések is, például a Google O3D projektje, azonban fontos megjegyezni, hogy a reménybeli szabványt minden szereplő, így még a Microsoft is elvben jóváhagyta, ráadásul bizonyítottan fut tesztváltozata a Firefox mellett a Safari-n és a Chrome-on is.
Arun Ranganathan, a WebGL szervezet elnöke a sajtónak nyilatkozva kihangsúlyozta, hogy a technológiától nem elsősorban böngészőablakban futó 3D online lövöldözős játékokat lehet várni. A leendő váltást inkább a Canvas szabvány elterjedéséhez hasonlította, amely a maga idejében forradalmasította a weboldalak grafikus elemeinek megjelenését. Ranganathan reményei szerint a végleges szabvány elfogadására akár már jövő év elején sor kerülhet.