A Google Docsra egy saját webalapú irodai programcsomag bevezetésével reagál a Microsoft, ám mindemellett azt is meg szeretné akadályozni a vállalat, hogy a másik veszélyes konkurens, az OpenOffice is tovább terjedjen.
A redmondi konszern helyzete egyre nehezebb, mivel egyre-másra jelennek meg a riválisok ingyenes Office-termékei, s ezek időről időre nagyobb népszerűségnek örvendenek a felhasználók körében. Nem meglepő tehát, ha a szoftveróriás elkeserdettségében egy anti-OpenOffice csapat létrehozásán fáradozik, erről tanúskodnak azok a Microsoft által feladott álláshirdetések is, amelyekre a ComputerWorld munkatársai bukkantak a napokban.
A redmondiak OpenOffice- és Linux-szakértőket keresnek, akik hajlandók a Microsoft soraiba állni, és különböző marketingeszközök bevetésével arra ösztönöznék a fogyasztókat, hogy ne az ingyenes, hanem a számos előnyt nyújtó, mellesleg fizetős MS alkalmazásokat telepítsék számítógépeikre. A redmondi konszern célkeresztjében leginkább azok a felhasználók vannak, akik ellenségesek a céggel szemben, vagy legalábbis negatív vélemény alakult ki azokban a Microsoft termékekről.
A szoftveróriás félelme nem alaptalan, hiszen csak az OpenOffice.org 3.0-t 100 millióan töltötték le. Lehet, a vállalat már azzal is megelégedne, ha nem veszítene több ügyfelet.