Csalás gyanúja miatt indított eljárást a rendőrség egy online vásárlásokkal foglalkozó cég pénzügyi tranzakciós tevékenységével kapcsolatban - közölte a BRFK kommunikációs osztálya szerdán a rendőrség honlapján; a Gazdasági Versenyhivatal és Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a héten dönt arról, indít-e vizsgálatot a ppo.hu ügyében. Akár 110 ezer sértettje is lehet az online vásárlásnak.
A rendőrség közleménye szerint kedden és szerdán több száz feljelentés érkezett a rendőrségre a cég tevékenysége miatt. A rendőrség felhívja a figyelmet arra, hogy az eljárás szempontjából nem szükséges, hogy minden érintett külön-külön feljelentést tegyen. A nyomozók intézkedtek a cég iratainak és az online vásárlókkal kötött szerződéseinek beszerzéséről és felvették a kapcsolatot a cég vezetőivel, akiket a napokban meghallgatnak az esetekkel kapcsolatban.
Az elmúlt napokban több orgánum, az index.hu, a Napi Gazdaság és a Magyar Hírlap is foglalkozott azzal, hogy a mobilegyenleg feltöltést, online lottózást és sztrádamatrica vásárlást is lehetővé tevő honlap üzemeltetője, a svájci Centillion éves díjat számított fel az ügyfeleknek és annak összegét, 2.490 forintot azonnal le is vett azok számlájáról, akik korábban az ingyenes szolgáltatásra regisztráltak az oldalukon.
Sajtóértesülések szerint a rendszerbe száztízezer ügyfél regisztrált bankkártyájával tavaly áprilisig azért, hogy külön díj nélkül vegye igénybe a szolgáltatásokat. A cég hétfőn azonban mégis díjat szedett tőlük. Az index hírportál szerint ezzel a ppo.hu akár százmillió forint adómentes bevételre is szert tehetett. Az ügyfeleknél ugyanis az jelent meg, hogy egy svájci cég vette le a számlájukról a pénzt.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a héten dönthet arról, hogy indít-e valamelyik hatóság hivatalos vizsgálatot a ppo.hu ügyében.