Mobilozz okosan - Hatóság a fogyasztókért

Kovács Attila, 2010. január 21. 16:03

A fogadott emelt díjas SMS küldésének rendjére vonatkozó (azzal kapcsolatos kötelező tájékoztatásról szóló), szigorítást jelentő NHH-döntésről, illetve a www.MobilozzOkosan.hu internetes oldal létrehozásával kapcsolatban a hírközlési hatóságnál a mai napon tartott sajtótájékoztatón további információk láttak napvilágot.

A tájékoztatón Márton György, az NHH szóvivője, Takács Péter, a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője (HFJK) és Tóth Krisztián, a Magyar Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesület (MMTE) titkára adott információt a megjelenteknek. Ezek szerint:

1. a Pannon és Vodafone keresetének bírósági elbírálásáig a két szolgáltatónál a hatóság most elrendelt gyakorlatát nem kötelező követni, illetve végrehajtani; a bírósági keresetek pontos elbírálási határidejéről az NHH-nak nincs tudomása;

2. a MobilozzOkosan portál tartalmához mindhárom mobil operátor adatbázist fog szolgáltatni;

3. tavaly az emelt díjas SMS-ekkel kapcsolatosan mintegy 250 panasz érkezett a hírközlési hatósághoz; a panaszok átlagos értéke 10 ezer forint;

4. a MobilozzOkosan portál 3 témában nyújt információt az érdeklődők számára: mobilinternet -- emelt díjas szolgáltatások köre -- fontos elérhetőségek;

5. az emelt díjas kereső adatbázis még nem teljes, de folyamatosan frissül és pontosabbá, teljesebbé válik;

6. az NHH (illetve a Tartalomipari Szövetség) megkeresésre egyedileg is segít annak az új portálhoz fordulónak, aki pillanatnyilag nem talál megoldást kérdésére az illető oldalon;     

7. a tudatosabb mobilhasználat elősegítésére a Facebookon és a Twitteren is próbálnak hasonló közösségi portált építeni.