A gyakori internetezők 12 százaléka legalább havonta vásárol online, minden ötödik pedig naponta bejelentkezik egy-egy közösségi oldalra - derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet felméréséből. A kutatás arra is fényt derített, hogy a férfiak és az egyedülállók használják aktívabban az azonnali üzenetváltó módszereket.
A 18-64 éves korosztályon belül a legalább heti rendszerességgel internetezők aránya 2005 és 2008 között 25 százalékról 48 százalékra nőtt, 2009 végére pedig már elérte az 53 százalékot - derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásából. A legnépszerűbb netes tevékenység 2008-hoz hasonlóan továbbra is az általános információgyűjtés, ezt követi az elektronikus levelezés. Az elmúlt egy évben az e-mail címmel rendelkezők aránya 91-ről 95 százalékra emelkedett a legalább heti rendszerességgel internetezők körében.
A netezők szabadidejüket is előszeretettel töltik a világhálón, ezt igazolja a közösségi oldalak, azonnali üzenetváltó programok, blogok és fórumok töretlen népszerűsége. Míg 2008-ban a rendszeresen internetezők 45 százaléka jelentkezett be hetente, és 14 százaléka naponta egy-egy közösségi oldalra, addig 2009-ben már minden második tette ezt heti, minden ötödik napi rendszerességgel. A legaktívabbak továbbra is a 18-29 évesek és az egyedülállók. Az azonnali üzenetváltó eszközök használata, az online ismerkedés a férfiak, a 30 év alattiak és az egyedülállók körében a legnépszerűbb. A fórumokat, blogokat 2008 végén a netezők 51 százaléka olvasta, ez egy év alatt 56 százalékra nőtt, míg továbbra is 24 százalék azok aránya, akik blogot írnak, vagy aktívan részt vesznek fórumokon. A szabadidő megtervezéséhez is szívesen hívjuk segítségül a világhálót: minden második gyakori internetező legalább havonta keres programlehetőségeket online.