A több millió telefon összeszerelésére felkészített gyártósorokon elsôsorban az új modellek készülnek majd, és a készülékeket Magyarországon, valamint a közép-európai régió piacain értékesítik. A helyszín kiválasztásánál fontos szempont volt a térség kedvezô földrajzi adottsága és a már kiépített infrastruktúra. A komáromi önkormányzat egyébként 60 millió forint értékű közművesítéssel segítette az üzem létrejöttét, a következô hat évben pedig adómentességet biztosítanak a beruházónak.
A tavaly júliusban beharangozott összeszerelô üzem helyszínének hétfôi bejelentésére Tapio Hedman, a Nokia Mobile Phones elnökhelyettese is megérkezett, aki ahelyett, hogy különösebben megindokolta volna, miért érdemes Európában (a finnországi Salo városában és a németországi Bochumban már működô gyárak mellett) harmadik mobil-összeszerelô üzemet is felépíteni, felsorolt néhány meggyôzô tényt és piaci elôrejelzést a mobilok világából. Finnországban például már 60 százalék feletti a mobilellátottság, de a skandináv államok mindegyikében a lakosság több mint fele használ hordozható telefont. (Érdekesség, hogy a Nokia szakértôi szerint Finnországban néhány éven belül az elméleti telítettség, azaz 100 százalék fölé emelkedik majd az ellátottság!)
A Nokia elemzései szerint, amikor egy országban a lakosság 10-15 százaléka már használ mobiltelefont, újabb vásárlási hullám következik. Mivel Magyarországon ma már több mint egymillió elôfizetôt számlálnak, nálunk is újabb meredek növekedés várható. A tavaly év végi kimutatások szerint világszerte 300 millió ember használ mobiltelefont, ezek egyharmadát a Nokia üzemeiben gyártották, a 100 milliomodik mobiltelefont - egy Nokia 9110 Communicatort - éppen tavaly decemberben szerelték össze Finnországban. Az elôrejelzések szerint 2005-ben több mint 1 milliárd készüléket használnak majd szerte a világon.
Az elôfizetôk számának erôteljes emelkedése mellett a mobiltelefon-gyártás növekedésének másik motorja, hogy jelentôsen lerövidült a termékek életciklusa. Az 1994-ben kifejlesztett Nokia 2110-es modellt például 4-5 évig kívánta piacon tartani a cég, a fokozódó igények miatt azonban 1997-ben már a Nokia 6110-essel is megjelentek. Tapasztalataik szerint Európában 2-2,5 év, Ázsiában 2 év, Japánban pedig csupán egy év a mobiltelefonok ciklusideje, és ez újabb fejlesztésekre sarkallja a mobiltelefonok gyártóit.