Alkalmankénti díjfizetés ellenében tekinthetnének meg élő koncerteket a YouTube videomegosztó portálon a zenerajongók.
Az oldal fejlesztőinek új tervéről a cannes-i Midem zenei vásáron számolt be a szolgáltató.
Az oldal eddigi tapasztalatai az élőben közvetített koncertekről igen jók voltak, a U2 fellépésének, valamint Alicia Keys koncertjének sugárzását azonban reklámokból fedezték, a felhasználók pedig ingyen nézhették végig. A díjfizetés felé araszoló széles körű változtatásokat az Egyesült Államokban már ezen a héten kipróbálják: az internetezők meghatározott összeg fejében a Sundance Filmfesztiválon bemutatott filmek közül ötöt tekinthetnek meg.
"A jövőben is elsősorban reklámok által finanszírozott portál leszünk, de néhány esetben a fizetős tartalmak is ésszerűek lehetnek" - mondta Patrick Walker, a YouTube európai partnerekért felelős igazgatója Cannes-ban.
A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy az oldal rengeteg hasznot hajt a nagy lemezcégeknek és a művészeknek. Susan Boyle skót énekesnőt említette, aki a Britain's Got Talent című tehetségkutató révén csak a szigetországban tett szert ismertségre, miután azonban
fellépései megjelentek a videomegosztó portálon, az egész világ megismerte.