A világ legnagyobb számítógépgyártójának számító Hewlett-Packard is csatlakozik a digitális zenei szolgáltatók népes táborához.
A kulcsfontosságú európai piacokon, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Svédországban, Svájcban, Hollandiában, Belgiumban és Ausztriában vásárolható HP gépek közül 16 modell tartalmazza előtelepítve a MusicStation elnevezésű zenei szolgáltatást.
Az Egyesült Államokban már működő Rhapsody nevű havidíjas szolgáltatás európai változatát a brit Omnifone digitális zenei vállalat fejleszti és kezeli. A hanglemezkiadók világszövetsége, az IFPI szerint az ilyen előfizetéses szolgáltatók nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a digitális zeneeladásokból származó bevételek tavaly 12 százalékos növekedés mellett 4,2 milliárd dollár bevételt hoztak.
Az Omnifone vezetője, Rob Lewis szerint a HP-nak mint a legnagyobb PC forgalmazónak óriási lehetőséget jelent az Apple-féle iTunes rivális zenei áruház létrehozása.
Az előfizetők havonta mintegy 10 euróért érhetik el a HP zenei szolgáltatását, amelyet ingyen két hétig lehet kipróbálni. A díjért havonta legfeljebb 10 számot tarthatnak meg.
A digitális, illetve a hagyományos lemezértékesítésből származó bevételek világviszonylatban mintegy 10 százalékkal estek vissza 2009-ben. Becslések szerint az internetről származó zenék 95 százalékát töltik le illegálisan - derül ki az IFPI jelentéséből.