Az Apple közzétette a 2010-es pénzügyi év 2009. december 26-án végződött első negyedévének eredményeit. A vizsgált időszakban a vállalat 15,68 milliárd dolláros bevételt, 3,38 milliárd dolláros nettó nyereséget generált, az egy részvényre jutó hígított nyereség pedig 3,67 dollárt tett ki.
Ez meghaladja az előző év azonos időszakának eredményeit, amikor 11,88 milliárd dolláros bevételt, 2,26 milliárd nettó negyedéves nyereséget és 2,5 dolláros részvényenkénti hígított nyereséget könyvelt el. A bruttó nyereség 37,9%-ról 40,9%-ra emelkedett az előző év első negyedévéhez képest. A negyedéves bevétel 58%-a nemzetközi értékesítésből származott.
Az Apple 3,36 millió Macintosh számítógépet adott el az elmúlt negyedévben (ez +33% az eladások számát tekintve).A vállalat 8,7 millió iPhone készüléket értékesített a negyedév során, mellyel 100%-os darabszám szerinti növekedést ért el az előző év azonos időszakához viszonyítva. A negyedév során eladott 21 millió iPod készülék a tavalyi első negyedév eredményeihez képest pedig 8%-os csökkenést jelent.
Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója szerint: ha negyedéves kimutatásukat éves szintre átszámítják, arra a meglepő eredményre jutnak, hogy a cég bevétele meghaladja az 50 milliárd dollárt. PeterOppenheimer pénzügyi igazgató azt nyilatkozta, hogy büszkék a negyedévben generált 5,8 milliárd dollár értékű készpénz-bevétel generálására. Hozzátette: a második negyedévben 11-11,4 milliárd dollár bevételre, illetve kb.2,6-2,18 dolláros részvényenkénti hígított nyereségre számítanak.
Az új számviteli elvek értelmében a vállalat teljes egészében elszámolja a vásárlókhoz kerülő iPhone és Apple TV termékek nyereségét és költségeit. A korábbi számviteli elvek előfizetéses alapú elszámolásra kötelezték a vállalatot az iPhone és az Apple TV eladása során. Ennek oka az volt, hogy az Apple jelezte: a későbbiekben időközönként előre meg nem határozott szoftverfrissítéseket és funkciókat tesz ingyenesen elérhetővé a készülékekhez. Az iPhone és Apple TV készülékek értékesítéséből származó bevétel és a hozzá tartozó termékköltségek az előfizetésen alapuló számviteli rendszerben nem az eladás idejében jelentkeztek, hanem az egyes termékek becsült gazdasági élettartamával párhuzamosan váltak esedékessé. Ez jelentős kiadási és bevételi összegek elszámolásának halasztásához vezetett az iPhone és az Apple TV értékesítése során.
További információ a pénzügyi tervekről: www.apple.com/investor